علوم سوم ابتدایی جانوران مهره دار (2) ***Welcome to the blog omidvargolpa***به وبلاگ آموزشی سرگرمی(امیدوارگلپا)خوش آمدید***
*** ممتاز و نمونه شدن برای یک سال است، و ماندگار شدن برای یک عمر؛ سلام بر معلّمی که هر سال نمونه است و یک عمر ماندگار ...ـ * * *** script
آموزشی،سرگرمی

 

جانورانی مانند اسب ،ماهی ، قورباغه ، مرغ ،و مار را مهره دار می گویند .مهره داران داخل بدن خود اسکلت دارند . اسکلت از جنس استخوان است .اسکلت بدن را محکم نگه می دارد مهمترین قسمت اسکلت ،ستون مهره است .محل ستون مهره در پشت جانوران است .

فقط ۵ گروه از جانوران مهره دار هستند ۱- ماهی ها ۲- دوزیستان ۳- پرندگان ۴- خزندگان ۵- پستانداران .و بقیه ی جانوران بی مهره هستند .

 

۱- ماهی ها :ماهی ها به کمک باله در آب حرکت می  کنند .ماهی ها دارای باله ( دمی شکمی یا سینه ای هستند )که هنگام دور زدن از باله های سینه ای و هنگام حرکت سریع از باله ی دمی استفاده می کنند .پوست بدن ماهی ها از پولک پوشیده شده است و بسیار لغزنده است . ماهی هابا آب شش های دو طرف سر خود تنفس می کنندماهی ها در آب تخم ریزی می کنند و از هر تخم یک ماهی متولد می شود .ماهی هاخون سرد هستند . وال و دلفین در آب زندگی می کنند اما جزء پستانداران هستند .

۲- دوزیستان :جانورانی هستند که دو دوره زندگی دارند .دوران نوزادی در آب زندگی می کنند و دوران بلوغ (بزرگی )را در خشکی و آب زندگی می کنند . دوزیستان در دوره ی نوزادی دارای باله هستند و در آب شنا می کنند و مانند ماهی ها با آب شش تنفس می کننداما وقتی بزرگ شدند دارای دست و پا می شوند و به وسیله ی شش تنفس می کنند دو زیستان هم مانند ماهی ها تخم گذار هستند .دو زیستان خون سرد هستند .قورباغه، وزغ ، سمندر جزء دو زیستان هستند .

۳- پرندگان :بدن پرنگان از پر پوشیده شده است . پرندگان به جای دهان ،( منقار) دارند .از منقار برای بر چیدن دانه و خوردن غذای مناسب استفاده می کنند .پرند گان تخم گذارند وروی تخم های خود می خوابند تا تخم ها تبدیل به جوجه شوند .پرندگان با شش تنفس می کنند . و خون گرم هستند .در پرندگان حس بینایی بسیار قوی است .شتر مرغ و پنگوئن پرندگانی هستند که نمی توانند پرواز کنند ..

۴- خزندگان :به جانورانی که دست و پا ندارند یا اگر دارند بسیار کوتاه است وهنگام حرکت مجبورند شکمشان را بر روی زمین بکشند خزنده می گویند .بدن خزندگان از پولک پوشیده شده است .خزندگان تخم گذارند و با شش تنفس می کنند و خون سرد هستند . افعی خزنده ی زنده زاست یعنی تخم در بدن این جانور تبد یل به بچه می شود .بهتر است بدانید که پلاتی پوس خزنده ی پستان دار است .

۵- پستان داران : جانورانی هستند که بدنشان از مو و پشم پوشیده شده است .با شش تنفس می کنند . بچه زا هستند و به بچه های خود شیر می دهند .پستان داران خون گرم هستند .بهتر است بدانید که خفاس پستان دار است اما پرواز می کند .


Omidvar Golpaتبدیل آلبوم عکس به VCD همراه با موزیک ، درج توضیحات و ... * میکس فیلم * تبدیل فیلم های VHS به VCD و DVD تلفن: 09133728736 Omidvar Golpa

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: 25 / 8برچسب:,
ارسال توسط محمّدحسین امیدوار
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

صنایع سنگ یاقوت

آپتدیت نود 32

خانه هاي معلم فرهنگيان

خانه معلم مشهد

زائر سرای مشهد

خانه معلم قم

سامانه فروش و رزرواسیون ایرانگردی و جهانگردی

رزرو اینترنتی ایرانگردی

سامانه فروش اینترنتی قطار

مرکز مدیریت راهها

فرهنگ لغت

ADSL  اصفهان  2030

مخابرات استان اصفهان

بانک مهر اقتصاد

بانک  ملت

بانک  صادرات مانده حساب

بانک  صادرات مانده حساب

بانک  ملی

بانک  ملی،مانده حساب،انتقال وجه و...

بانک  مسکن

بانک سپه

بانک تجارت

بانک کشاورزی

بانکها

سافت گذر

سافت گذر

وطن دانلود

لوکس بلاگ

آپلود رایگان ساحل ریاضیات

آپلود رایگان upn.ir

آپلود 8

ایران ستاپ

آپلودعکس   98ia

پرسپولیس

روزنامه پرسپولیس

ورزش 3

روزنامه گل

90

صدا و سیما

جام جم

واحد مرکزی خبر

ساعت و تقویم رسمی ایران

همشهری

بازار کار

کودکان

گوگل

yahoo

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 18
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 154
بازدید ماه : 2631
بازدید کل : 91510
تعداد مطالب : 994
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 5

هواشناسي گلپايگان

' dir="ltr" >

* امیدوار TELL: 0913 372 8736 * میکس فیلم * VCD & DVD به VHS * همراه با موزیک ، درج توضیحات و...ـ VCD تبدیل آلبوم عکس به *